Artist Billie Eilish
Album Wish You Were Gay -Single
Genre(s)
TransposerUkuTabs Transposer Choose how many half steps you wish to transpose the chords in this song and click on the button.
UkuTabs Transposer Choose how many half steps you wish to transpose the chords in this song and click on the button.
Tools ADD FAVORITERegister!When you register you can click this icon to add this song to your favorites list. You can register on the favorites page. UkuTabs > Your Favorites.
AutoscrollAuto ScrollerClick the numbers to scroll, or use your keyboard numbers OR F keys to set the speed (F1 -> F5). Use the ESC key to stop scrolling.
SCROLLAuto ScrollerClick the numbers to scroll, or use your keyboard numbers OR F keys to set the speed (F1 -> F4). Use the ESC key to stop scrolling. 0 1 2 3 4 5

Chords in this song

chords or tablatures

Switch orientation
Lyrics don't fit on one line? Try landscape mode instead of portrait.

remember keys
Dbm                    Gb
Baby I don't feel so good
               B           Abm
Six words you never understood
           Dbm       
I'll never let you go
Gb                    B    Abm
Five words you never say
        Dbm                   Gb
I laugh alone like nothing's wrong
               B             Abm
Four days have never felt so long
             Dbm                Gb
If three's a crowd and two is us
            B      Abm
One slipped away


Dbm           Gb              B     Abm
I just wanna make you feel okay
     Dbm           Gb              B      Abm
But all you do is look the other way
Dbm               Gb                 B                   Abm
I can't tell you how much I wish I didn't want to stay
Dbm           Gb             B      Abm
I just kinda wish you were gay


Dbm                          Gb
Is there a reason we're not through
           B                     Abm
Is there a twelve step just for you
           Dbm             Gb
Our conversations are in blue
       B     Abm
Eleven haze
    Dbm                    Gb
Ten fingers pulling on my hair
           B                 Abm
Nine times you never made it fair
      Dbm             Gb            B      Abm
I ate alone at seven six minutes away


Dbm                   Gb             B      Abm
How am I supposed to make you feel okay
     Dbm            Gb              B      Abm
When all you do is walk the other way
Dbm               Gb          B                   Abm
I can't tell you how much I didn't want to stay
Dbm           Gb             B      Abm
I just kinda wish you were gay


            Dbm     Gb
To spare my pride
                    B                  Abm
To give you lack of interest and explanation
        Dbm          Gb
I'm not your type
                   B                     Abm
Maybe I'm not your preferred gender orientation
       Dbm         Gb
I'm so selfish
             B                 Abm
But you make me feel helpless
            Dbm               Gb
And I can't stand another day
        B                 Abm
I can't stand another day


Dbm           Gb              B     Abm
I just wanna make you feel okay
     Dbm           Gb              B      Abm
But all you do is look the other way
Dbm               Gb                 B                   Abm
I can't tell you how much I wish I didn't want to stay
Dbm           Gb             B      Abm
I just kinda wish you were gay
Dbm           Gb             B    
I just kinda wish you were gay




-2019 STUDIO VERSION-

Verse 1:
     Dbm               Gb7                 B              Abm
Baby I don't feel so good, six words you never understood
            Dbm                Gb7                  B         Abm
"I'll never let you go", five words you'll never say -awww-
         Dbm                  Gb7                   Bmaj7          Abm
I laugh alone like nothing's wrong, four days has never felt so long
             Dbm                   Gb7             B    
If three's a crowd and two was us,  one slipped away

Chorus 1:
Dbm           Gb7             Bmaj7  
I just wanna make you feel okay
Abm  Gb     B   Dbm            Gb7             Bmaj7
          But all you do is look the other way, mmm-mm
Abm  Gb     B  Dbm               Gb7                       Bmaj7  
             I can't tell you how much I wish I didn't wanna stay
Abm  Gb     B  Dbm           Gb7                B     
             I just kinda wish you were gay

Verse 2:
           Dbm                Gb7                 Bmaj7                    Abm
Is there a reason we're not through, is there a twelve step just for you?
          Dbm               Gb7            Bmaj7                Abm
Our conversation's all in blue, eleven "heys" -hey, hey, hey, hey-
            Dbm              Gb7                  Bmaj7          Abm
Ten fingers tearing out my hair, nine times you never made it there
       Dbm                      Gb7               B   
I ate alone at seven, you were six minutes away

Chorus 2:
N.E.                               Bmaj7
How'm I supposed to make you feel okay
Abm  Gb     B    Dbm            Gb7             Bmaj7
          When all you do is walk the other way, uhh-uh
Abm  Gb     B  Dbm               Gb7                       Bmaj7  
             I can't tell you how much I wish I didn't wanna stay
Abm  Gb     B  Dbm           Gb7               B     
             I just kinda wish you were gay

Bridge:
            Dbm    Gb7                      Bmaj7            Abm
To spare my pride,  to give your lack of interest an explanation
      Gb       B    Dbm       Gb7                              Bmaj7               Abm
Don't say I'm not your type,  just say that I'm not your preferred xxxual orientation
Gb     B   N.E.    Gb7                 Bmaj7       
I'm   so  selfish,  but you make me feel helpless, yeah
Abm     Gb     B     Dbm                Dbm  Gb 
   And I     can't stand another day,    stand another day

Chorus 3:
Dbm           Gb7             B     
I just wanna make you feel okay
    Dbm           Gb7               B     
But all you do is look the other way
Dbm               Gb7                       B        
I can't tell you how much I wish I didn't wanna stay
Abm  Gb     B  Dbm           Gb7              B     
             I just kinda wish you were gay
Abm  Gb     B  Dbm           Gb7              B     
             I just kinda wish you were gay
Abm  Gb     B  Dbm           Gb7            B     
             I just kinda wish you were gay
This arrangement for the song is the author's own work and represents their interpretation of the song. You may only use this for private study, scholarship, or research. UkuWorld and its derivatives do not own any songs, lyrics or arrangements posted and/or printed.

107 Comments

  1. Follow me on Pinterest lol @EmSong

  2. It’s good the scrolling a bit glitchy the lyrics need to be updated 🙂👌🏻

  3. sharon cuello

    guys the lyrics arent wrong scroll down and it says 2019 studio version and under that are all the right lyrics

  4. The strumming pattern I use is a single strum on the beginning verse and then the rest of the song I use
    D D U U D U and occasionally I cut off the last U for a lingering effect
    hope that helped :)

  5. space.chords

    i used C instead of Em

  6. thanks
    that really made it sound better

  7. UKULELES

    Amazing. Super easy I only started ukulele today and I can play this already. Thank you!

  8. Stay at 0 for transpose

  9. the lyrics aren’t wrong, they’re just the original lyrics before she altered a few things and released the song

  10. Strumming sounds better with D*t

  11. lydia jane

    the lyrics are wrong though

  12. Transpose -7

  13. Asian waters

    Great somg💕

  14. A few typos in the lyrics! For example it’s not you perfected sexual orientation, not gender orientation. Overall the chords are great!

  15. nayonaise

    +7 is good and is quite easy
    Thank u so much ukutabs i love billie eilish

  16. Rose Shae

    Capo on first fret makes is sound better in my opinion, but you can play it both ways! 😊

  17. Billiespopcorn

    I played both of the songs to see which one I liked better.I like the second one better but it is quite hard to play since I just started 2 weeks ago!Im getting pretty good know tho!I played Location by Khalid,Wish u were gay,riptide,and party Favour by Billie!

  18. abilliewannabe

    verses D X

  19. abilliewannabe

    on the verses to me it sounds better if you do single down strums then mute
    and the chorus u do the regular strumming pattern

  20. Caroline❤️

    This was pretty good, I didn’t play the studio version, I played the other one. I feel like it’s easier for me because I’ve only been playing Ukulele since February😊

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Want to talk about something more than only this song? Check out the UkuWorld Community today! Talk about similar interests or get some ukulele related help. Login with your UkuTabs account or create a new one and join the conversations.

Please do not ask for strumming patterns. Sharing online how to literally play a song (i.e. strumming, rhythm and tempo) is not allowed by the MPA (Music Publishers Association) because of copyright issues.

Carefully listen to the song and try to really "feel" the rhythm. Once you get the basics of strumming, I can assure you it'll go real quick. Maybe the strumming guide can help you on your way.

Discover UkuWorld